Facebookon, vagy Googleban hirdessek?

Facebookon, vagy Googleban hirdessek?

Legyünk őszinték: a legtöbb kezdő vállalkozásnak nincs végtelen marketingbüdzséje. Aki eljutott arra a szintre, hogy már nem szórólapon akarja hirdetni magát, az előbb-utóbb dilemma elé kerül: Facebookon vagy Googleban hirdessen? Igazából ez nem egy egyszerű döntés és rengeteg tényező befolyásolja… A válasz a cikkből kiderül, úgyhogy megéri elolvasni!

Miután az ember elkölt százezreket mindkét platformon, valahogy érezni kezdi a korlátaikat. Azonban őszinte leszek: kívülről, tapasztalat nélkül a vállalkozóknak nehéz dolga van. Nagyon nehéz dolga. Látszólag a két felület azonos célt szolgál, hasonlóan működik, mindössze annyi a különbség, hogy az egyik segítségével a Facebookon láthatók a hirdetések, a másik használatával pedig mindenhol. Kivéve a Facebookon. Az emberek többsége ilyenkor rávágná, hogy akkor jobban megéri a Google hirdetési rendszerét használni. Azonban ez nem minden esetben igaz. Elmondom röviden a véleményem, és döntsd el, hogy a te terméked/szolgáltatásod hol érdemes hirdetni.

A Google hirdetéseinél vannak jó és rossz dolgok. Ami nagyon király náluk (és a Facebookon ilyen nincs, nem is lesz), az a keresőszavas hirdetés. Ha valaki felmegy a Google-ra, beír egy szót, akkor az első 3 találat mindig fizetett hirdetés (sőt, igazából nem mindig, mert nem minden kulcsszóra hirdetnek – ezt mindig a hirdető választja ki. Tehát lehet, hogy szobafestés szóra feljön 3 hirdetés, de lehet, hogy szobafestés olcsón Kecskeméten szóra egy sem.) Ez egy szuper módja annak, hogy bizonyos kulcsszavakra megtalálható legyél.

Viszont át lehet esni a ló másik oldalára is: egy szónak az árát mindig a piac határozza meg. Ha sokan akartok a top3-ban lenni, akkor az lesz ott, aki a legtöbbet fizet érte. Ezért fordulhat elő, hogy bizonyos kulcsszavakra egyáltalán nem éri meg hirdetni (pl. székhelyszolgáltatás, ahol 800 Ft egy kattintás)… vagy csak eszméletlenül drága (ilyen a csipőprotézis, ami 8000 forintnyi kattintási költséget jelent, bár egy csípőprotézis milliós kiadás, szóval még talán meg is érheti kifizetni… mert lássuk be, aki beírja ezt a szót, az valószínűleg potenciális vásárló).

A Google másik előnye, hogy Youtube videókban is megjeleníthetők akár videó formátumú hirdetéseid. Az elég menő, ha a konkurenciád videóját a te hirdetésed szakítja meg. 🙂 A harmadik előnye a Google-nak, hogy beállítható, hogy pontosan melyik oldalakon jelenjen meg a képet tartalmazó hirdetésed. Igazából ha minden oldalon megjeleníted, akkor elég kicsi az esélye, hogy nyereséges legyen a kampányod.

Röviden összefoglalva a Google király és majdnem mindenkinek ajánlható. Azonban a Google keresések számának is megvan a korlátja – hiába akarsz napi 50.000 forintot költeni, ha csak tizenöt ember keres a kulcsszavadra… viszont az a 15 ember nagyon nagy valószínűséggel komoly érdeklődő.

Ezzel szemben a Facebook (és hozzájuk tartozik az Instagram is) teljesen más szempontból jó.

A LEGFONTOSABB, hogy a Facebookra teljesen más miatt megy fel egy ember, mint egy híroldalra. Ha téged specifikusan sporthírek érdekelnek, nagyon alacsony a valószínűsége annak, hogy a Nemzeti Sport oldalán rákattintasz egy hirdetésre. Viszont a Facebooknál ez teljesen máshogy van – először is a Facebookon lévő emberek hatalmas része unatkozik, és csak arra vár, hogy valami megszakítsa a céltalan semmittevést. Ha érdekes a hirdetésed, megáll. Elolvassa az első mondatod. Majd továbblapoz, vagy továbbolvas. Ha utóbbi, nyert ügyed van, rákattint a hirdetésedre, majd vásárol.

Habár a Google is elképesztő algoritmusokkal működik, a Facebookot úgy kell elképzelni (és emiatt nagyon sokan hibáztatják), mint egy dossziét. Minden ember egy dosszié, egy profil, és minél több dolgot osztunk meg magunkról, lájkolunk, érdeklődünk, úgy bővül a dossziénk. A Facebookon komoly precizitással be lehet állítani, hogy kinek jelenjen meg a hirdetésed… 30-42 év közötti iPhone-on böngésző nőnek, aki Kecskemét 3 kilométeres körzetében él, van 13-18 éves gyereke… és szeret online vásárolni, érdekli a divat, lájkolta Bon Jovi Facebook oldalát… és tudod mi az IGAZI trükk a Facebookban? Ha ezer ember megveszi a könyvedet (sok), akkor a Facebook automatikusan össze tudja vetni ezeket a dossziékat… és meg tudja állapítani a Facebookos tevékenység alapján, hogy mekkora valószínűséggel fog valaki vásárolni… mert ha szereti Bon Jovit, akkor az nagyobb valószínűséggel vásárol, mint aki Selena Gomezt követi. És ezeknek az embereknek is lehet hirdetni.

Az igazán erős, ha mindkét felületen jelen vagy – gondolj bele, hogy valaki látja a hirdetésed Facebookon, majd átmegy a Google-ra, rákeres, és hozzád talál vissza… ez a Google-n nagyjából 50 forintodba kerül, viszont az egyik nem feltétlenül eredményes a másik nélkül. A Facebook önmagában is jó lehet, viszont a Google csak specifikus esetekben. Azonban ha a Facebookot támogatod a Google hirdetésekkel (mondjuk 80-20% költségarányban), akkor sokkal nagyobb eredményt érhetsz el, mint külön-külön.

Szeretnéd végre megnövelni bevételeidet a Google vagy a Facebook segítségével? Kattints a szolgáltatások fülre, és örömmel segítek!

Oszd meg másokkal is:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim

blog

Hol hirdess vállalkozóként?

Amikor elindítod vállalkozásod, számos nehéz döntést kell meghoznod. Legyünk őszinték, mi sem értünk mindenhez, és a netről próbálunk meg összekaparni minden információt – aztán vagy elhisszük, vagy

Elolvasom »
blog

Instagram méretek

Milyen méretű képet töltsek fel Instagramra? Hány pixel méretű az Instagram story és a képek? Milyen felbontásúak az Instagramon a képek? Sok kérdés felmerül az

Elolvasom »