Milyen méretű képet töltsek fel Instagramra? Hány pixel méretű az Instagram story és a képek? Milyen felbontásúak az Instagramon a képek?
Sok kérdés felmerül az Instagrammal kapcsolatban, ezért összeszedtem nektek, hogy mi az ideális méret az Instagram képekhez.
Az évek során rengeteg minden változott az Instagramon: kezdetben egyféle képet lehetett feltölteni, de 2021-ben már van IGTV, Instagram Story, Instagram Live, vannak négyzetes képek, álló és fekvő képek. Na de milyen méretet válassz Instagram képeidhez, hogy tökéletes legyen a feltöltött anyag?
Instagramon két tulajdonság létezik: pixelméret és képarány. Röviden összefoglalva, minél több pixel alkot egy képet, annál szebb, részletesebb, “kevésbé homályosabb és szétesettebb.” Egy pixel gyakorlatilag egy pici kockát jelent. A képarány pedig a kép szélességének és magasságának aránya: tehát ha 4:5, akkor 4 egység széles és 5 egység magas a kép. Az első szám jelöli a szélességet, a második a magasságot.
Ajánlott méret a fotókhoz:
- Négyzet: 1:1 képarány, 1080 x 1080 pixel
- Fekvő kép: 1,91:1 képarány, 1080 x 608 pixel
- Portré (álló kép): 4:5 képarány, 1080 x 1350 pixel
Ajánlott méret a videókhoz:
Az Instagram támogatja a képarányt 1,91:1 (1080 x 608 pixel) és 4:5 (1080 x 1350 pixel) között.
Ajánlott méret a storykhoz:
Az Instagram támogatja a képarányt 1,91:1 (1080 x 608 pixel) és 9:16 (1080 x 1920 pixel) között, de a 4:5 és a 9:16 a javasolt arány (1080 x 1350 vagy 1080 x 1920 pixel)
Ajánlott méret az IGTV-hez:
Álló és fekvő videók lehetnek. Az álló videók képaránya maximum 9:16, minimum 4:5. A fekvő videók képaránya maximum 16:9, minimum 5:4.
Ajánlott méret az IGTV borítóhoz:
Az Instagram az 1:1,55 arányt javasolja (420 x 654 pixel)
Ajánlott méret az Instagram livehoz:
Az Instagram a 9:16 arányt javasolja (1080 x 1920 px)
Szeretnéd EGY képben látni az egészet? A Later.com készített egy csodás infografikát erről. Kattints ide a megnyitáshoz!
A Facebook hirdetések megtanulása, a hatékonyan történő hirdetés évek munkája. Ezidő alatt sok százezer forintot fogsz jó eséllyel fölöslegesen elégetni.
Azonban van egy rövidebb út, ahol 6 óra alatt olyan tudást kapsz, hogy jó eséllyel azonnali eredményekre tehetsz szert saját hirdetéseiddel, 2 órán belül.
Elkészítettem egy kezdőknek szóló Facebook hirdetéskezelés kurzust. Szívből javaslom, hogy vess rá egy pillantást a gombra kattintva!
„Ez a tanfolyam az, amit mindenkinek(!) kötelezővé tennék, aki Facebookon hirdetni akar! Mindegy, hogy kezdő az illető, vagy hirdetett már, ez a tanfolyam nagy segítség!” – Fekete Eszter
A SZERZŐRŐL
Mózes Tamás vagyok.
Csapatommal – immár 6-an vagyunk – évek óta azon dolgozunk,
hogy a lehető legjobb eredményeket érd el Facebook hirdetéseiddel. Veled együtt gondolkodunk, napi szinten foglalkozunk a hirdetésekkel, a kommunikáció az erősségünk. Tudjuk, mire vagyunk képesek, ezért jutalékos módon is kezelünk hirdetéseket. Éves szinten több tízmilliót költünk a Facebookon.

Küldetésünk
Minden nap úgy kelünk fel, hogy közvetlenül több száz ember megélhetésére és életére vagyunk hatással. Az a célunk, hogy a lehető legtöbb mikro -és kisvállalkozónak segítsünk eljutni a következő szintre.
Ezt csináljuk
Hirdetéseket kezelünk, stratégiát alkotunk, tanácsokat adunk, oktatunk. Habár kizárólag Facebook hirdetésekre specializálódtunk, rálátunk a marketing folyamatokra és összefüggésekben gondolkodunk. Ezt tanítjuk másoknak is.