A Facebook hirdetések során elért sikereink több tényezőtől függnek, de az biztos, hogy elengedhetetlen, hogy JÓ embereket, JÓ időben, JÓ ajánlattal érjünk el. Most arra tanítalak meg, hogy miként működnek a Facebook célközönségek és mi alapján tudsz embereket elérni hirdetéseiddel.
MI ALAPJÁN MŰKÖDNEK A CÉLKÖZÖNSÉGEK?
A Facebookon található felhasználókat halmazokra bonthatjuk az alapján, hogy milyen interakciókat váltanak ki az interneten. A Facebook abból él, hogy az anoním adataid a hirdetők rendelkezésére bocsátja, azaz minél több mindent tud a felhasználókról, annál többet fizetnek érte a hirdetők, hiszen pontosabban tudnak célozni. Így lehet bekerülni a halmazokba:
A) A saját profilodat kitöltöd. Megadod a személyes adataid, a korod, a nemed, az iskolai végzettséged és még számos egyéb dolgot. Ezeket hívom én önkéntesen megadott adatoknak. Ez alapján megjelenhetnek Neked hirdetések, amik mondjuk budapesti nőknek szólnak. Sőt, ha megadod a Facebookon, hogy gyereked született, akkor már gyerekes szülőként is célozható leszel.
B) Fogyasztod a Facebookon lévő tartalmat. Lájkolod a számodra érdekes posztokat, adott témákról beszélt a chatben – sőt, ha ezt mondjuk spanyolul teszed rendszeresen, akkor a Facebook azt fogja gondolni, hogy beszélsz spanyolul. Ez alapján ki tudja szűrni, hogy Te mi iránt érdeklődsz. Ha rendszeresen lájkolod a kozmetikumokat tartalmazó bejegyzéseket, akkor bekerülsz a kozmetikumok iránt érdeklődők halmazába és célozható leszel ilyen jellegű hirdetésekkel.
C) Weboldalakat látogatsz meg, amin található Facebook pixel. Ez egy követőkód, ami méri az aktivitásod. Ha a Facebook érzékeli, hogy az egy cipő webshop, akkor olyan tartalmak kezdenek megjelenni neked (nem feltétlenül attól a hirdetőtől, akinek az oldalát meglátogattad), hiszen bekerülsz a cipők iránt érdeklődők halmazába.
D) Meleg célközönséggé válsz. Azaz egy konkrét hirdetővel interakcióba lépsz. Lájkolod a bejegyzéseid, feliratkozol az emal listájára, fellátogatsz az oldalára, nézed a videóit (akár lájkolás nélkül). Ő célozni fog tudni téged.
Fontos, hogy a Facebook az adataim nem úgy adja tovább, mint Mózes Tamás, hanem ezeket a halmazokat értékesíti, tehát az adataimat a hirdető NEM ISMERI.
Ha például IOS készüléked van, és tiltod a követés funkciót, akkor sem fogsz kevesebb hirdetést látni, de jóval kevésbé lesznek relevánsak.
HIRDETŐKÉNT HOGY TUDOD ELÉRNI A CÉLKÖZÖNSÉGED?
Amennyiben hirdetéskezelőt használsz, úgy a célközönséged három módon tudod majd elérni. Jelen esetben „alapnak” veszem azt, hogy el tudod érni az embereket területi célzás, korosztály és nem alapján.
A) Részletes célzás. Ahogy feljebb írtam, az emberek érdeklődési körökbe, életeseményekbe, demográfiai adatokba sorolhatók a viselkedésük és az önkéntesen megadott adataik alapján. Ezeket az embereket el tudod érni: tehát tudsz olyan hirdetést létrehozni, ami kifejezetten a foci iránt érdeklődőknek VAGY a futás iránt érdeklődőknek szól.
Sőt, szűkíthetsz is, hirdethetsz olyanoknak, akiket egyszerre érdekel a foci ÉS a futás.
B) Egyéni célközönségek. Minden hirdetőhöz objektumok tartoznak: Facebook oldal, Instagram oldal, weboldal és még sok más. Amennyiben valaki interakcióba lép az általad birtokolt objektumokkal, úgy el tudod érni őket ÚJRA hirdetésekkel. Ide tartozik a remarketing is: olyan embereknek hirdethetsz célzott üzenetekkel, akik meglátogatták a weboldalad. Ehhez azonban előbb létre kell hoznod a célközönséget, hogy ezek elérhetőek legyenek számodra (a célközönség fülön).
Sőt, akár a tulajdonodban lévő emaileket is betöltheted a rendszerbe.Itt figyelni kell rá, hogy ahhoz, hogy megjelenjenek a hirdetéseid legalább 1000 főnek kell lennie az egyéni célközönségben.
C) Hasonmás célközönségek. Képzeld el, hogy van egy csomó ember, aki interakcióba lépett vállalkozásoddal. Ha van legalább 100 ilyen ember (egy egyéni célközönségben vagy eseményben), akkor azt tudod mondani a Facebook algoritmusának, hogy „Na, ezekhez az emberekhez HASONLÓKAT keress nekem…”. Lehet, hogy nem ismered pontosan az érdeklődési köröket, de ne feledd, a Facebook rengeteg adatot gyűjt a felhasználókról.
Amikor egyetemre jártam, az egyik gazdasági tárgyat tanító tanárom mesélte, hogy el akarta adni a Porscheját és a vevőjelöltek közt volt 3 olyan ember, akinek BMW motorja volt. Ez egy olyan infó, amit Te nem feltétlenül tudsz előre, viszont a hasonmás célközönség ilyen esetben megjelenítené a hirdetéseid olyanoknak, akiknek BMW motorja van.
A Facebook hirdetések megtanulása, a hatékonyan történő hirdetés évek munkája. Ezidő alatt sok százezer forintot fogsz jó eséllyel fölöslegesen elégetni.
Azonban van egy rövidebb út, ahol 6 óra alatt olyan tudást kapsz, hogy jó eséllyel azonnali eredményekre tehetsz szert saját hirdetéseiddel, 2 órán belül.
Elkészítettem egy kezdőknek szóló Facebook hirdetéskezelés kurzust. Szívből javaslom, hogy vess rá egy pillantást a gombra kattintva!
„Ez a tanfolyam az, amit mindenkinek(!) kötelezővé tennék, aki Facebookon hirdetni akar! Mindegy, hogy kezdő az illető, vagy hirdetett már, ez a tanfolyam nagy segítség!” – Fekete Eszter
A SZERZŐRŐL
Mózes Tamás vagyok.
Csapatommal – immár 6-an vagyunk – évek óta azon dolgozunk,
hogy a lehető legjobb eredményeket érd el Facebook hirdetéseiddel. Veled együtt gondolkodunk, napi szinten foglalkozunk a hirdetésekkel, a kommunikáció az erősségünk. Tudjuk, mire vagyunk képesek, ezért jutalékos módon is kezelünk hirdetéseket. Éves szinten több tízmilliót költünk a Facebookon.

Küldetésünk
Minden nap úgy kelünk fel, hogy közvetlenül több száz ember megélhetésére és életére vagyunk hatással. Az a célunk, hogy a lehető legtöbb mikro -és kisvállalkozónak segítsünk eljutni a következő szintre.
Ezt csináljuk
Hirdetéseket kezelünk, stratégiát alkotunk, tanácsokat adunk, oktatunk. Habár kizárólag Facebook hirdetésekre specializálódtunk, rálátunk a marketing folyamatokra és összefüggésekben gondolkodunk. Ezt tanítjuk másoknak is.