Nagyon fontos először is, hogy a helyén kezeljük a hirdetéseket és ne várjunk el olyat tőlük, ami igazából nem a feladatuk.
Ugyanis a hirdetések abban segítenek, hogy forgalmat (azaz érdeklődőket) terelnek bizonyos landing vagy értékesítési oldalakra, vagy éppen érdeklődőszerző oldalakra. Nem több, amiben hozzá tudnak járulni a vállalkozásod sikeréhez az online térben.
Ez azt jelenti, hogy sokkal fontosabb az, mi van a hirdetések mögött, a háttérben: mik a folyamatok, mi fog történni az érdeklődővel, ha rákattint a hirdetésre – és így tovább.
Tehát a közösségi média hirdetéseknek csak akkor van értelmük, ha a céged marketingjének egy elemeként tekintünk rájuk és nem a teljes marketingedként.
A legfontosabb, amire figyelj hirdetéskezelő választásakor
Szeretnénk kiemelni: nem feltétlenül célravezető, ha egyből rohansz aláírni egy hosszútávú szerződést valakivel. Ez kockázatos, mert honnan tudod, hogy ki az igazán jó szakember és ki az, aki csak azt mondja magáról? Ehelyett MENJ EL EGY KONZULTÁCIÓRA és kérdezd ki a potenciális hirdetéskezelőt!
Miért? Hogy megtudd, látja-e a hirdetéskezelő a teljes marketing folyamatot. Pontosan amiatt, mert egy darab hirdetés nem fogja megváltani a világot a céged számára.
Ehelyett nézd meg azt, mennyire gondolkodik egységben és rendszerben az adott szakértő. Vagyis látja-e azt, hogy például a hirdetések mellé e-mail marketing szükséges-e, mi a haszna a tartalommarketingnek a céged számára. Tehát stratégiában gondolkodik és nem csak abban, hogy akkor most milyen hirdetéseket indítsunk.
Ez azért is fontos, mert a legtöbb ügyfél nem rendelkezik sokéves, aktív hirdetéskezelési és marketing tapasztalattal (vagy ha igen, nem ez a fő területe), nem lát rá, hogy aktuálisan mi működik más iparágakban, nem ismeri a legújabb algoritmusbeli változtatásokat, így a stratégia megalkotása EGYÜTTMŰKÖDÉS végterméke, nem pedig az ügyfél önálló feladata.
A tapasztalataink azt mutatják, hogy az igazi pénz nem a hirdetések mikromenedzselésében van, hanem a stratégia csúcsra járatásában, megalkotásában, fejlesztésében. Például többet hoz a konyhára, ha bevezetjük a listaépítést „közepes” hirdetésekkel, mintha egyáltalán nem csinálnánk, mert a blogbejegyzések hirdetését reszelgetnénk.
Együttműködés hirdetési szakemberrel: További fontos pontok
Amellett, hogy a szakértőnek szükséges folyamatokban és stratégiában gondolkodnia, az is jelentős, hogy a szakmájában felkészült és “up to date” legyen.
Mivel a Facebook hirdetések világa ma már összetett és majdhogynem napról napra frissülő terület, ezért elvárható, hogy a hirdetési szakember ne elavult, pár éve még működő stratégiákkal dolgozzon.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy ne olyan embert keress, aki csak gyorsan elvégzett valamiféle online gyorstalpaló tanfolyamot és kikiáltja magát hatalmas hirdetési szakértőnek.
Éppen ezért mindig nézz utána, kivel dolgozol együtt, kire bízod rá a hirdetési fiókod. Mivel végső soron itt dől el, tudsz-e megfelelő számú érdeklődőt elérni. És bizony igen gyorsan drága mulatsággá válhat, ha csak öntöd a pénzt a hirdetésekbe, fizeted a hirdetéskezelő díját – eredménytelenül.
Kihoznád a maximumot a hirdetéseidből? Gyere el egy Hirdetési Fiók Elemző Konzultációra!
Néhányan a legmenőbb partnereink közül




