Amikor hirdetéskezelés kiszervezése merül fel egy vállalkozó fejében, sokszor a következő a kérdés, amit nekünk is számtalanszor feltesznek: oké, rendben, de mennyibe kerül a hirdetés? Mennyi az annyi?
Ebben a cikkben eloszlatjuk a kételyeket a hirdetések összegével kapcsolatban.
A Facebook rendszeréről röviden
Ahhoz, hogy választ kapj a kérdésedre, mégis mennyibe kerülnek ma a hirdetések, pillantsunk bele, hogyan is működik a Facebook rendszere.
Sokan elsőre csak a könnyű pénzkereseti lehetőségeket látják a hirdetések mögött. Azt gondolják, hogy csak 1-2 kattintás és özönleni fognak a vásárlók, feliratkozók. Viszont el kell, hogy keserítselek: nem olyan egyszerű mindez, mint amilyennek elsőre látszik.
Nem ritkák az akár heti szintű változások a Facebook hirdetési rendszerénél, például a beállításokat illetően.
Ugyanis egy nagyon kifinomult, ám bonyolult rendszer működik a háttérben. Itt pedig rengeteg faktor hatással van arra, végül mennyit is fogsz végül fizetni a Meta (Facebook és Instagram) felé. Ami biztos, hogy az össz hirdetők által egy-egy célcsoportra elköltött összeg egész biztosan kihatással van a hirdetések árára.
A pontos formulát senki sem ismeri, mi alapján kerülnek kiszámításra a hirdetések árai, mert emellett egyre kifinomultabb rendszerről van szó, aminek a pontos alap működését (algoritmusok) valójában csak az ott dolgozók (vagy csak egy részük) ismerik.
Viszont hirdetőként mi is tudjuk hatással lenni arra, milyen összeg fog szerepelni a Facebook által kiállított számlán.
Emiatt pedig a válaszunk a kérdésre úgy hangzik: “nem tudjuk megmondani előre”.
3 tényező, ami biztosan befolyásolja a hirdetéseid árát
#1: Első körben gondolj mindenképp úgy a hirdetésekre, mint egy befektetésre. Ez azt is hordozza magában, hogy van annak esélye, hogy “elveszíted”. Tehát invesztálsz egy bizonyos összeget, azonban attól nem kapod meg azt az eredményt, amit elvársz.
Manapság a hirdetések árai is az egekbe szöktek, úgyhogy mindenképp számolj magasabb költséggel, mint az eddigi évek során. Tehát a javaslatunk az, hogy ne azzal a pénzzel játssz a hirdetések esetén, ami mondjuk a számláid befizetéséhez vagy a heti nagybevásárláshoz szükséges.
#2: Teljesen őszintén: akkor tudsz csak ma már eredményeket elérni a hirdetéseiddel, ha minél nagyobb összeget tudsz invesztálni. Szükséges tesztelni, folyamatosan optimalizálni a hirdetéseket, ez pedig idő, mire az első eredmények látszanak. Mivel itt különösen igaz az, hogy az idő pénz, ezért ha ügynökséggel dolgozol, nagyon fontos minél hamarabb megtalálni a működő megoldást.
#3: Olyan összeggel indulj, amit befektetve van esély arra, hogy kitermelje a hirdetéskezelő ügynökség munkadíját is. Mi azt szoktuk javasolni, hogy két-, háromszázezer forint hirdetési költséggel számoljon a tulajdonos elsőként, ha komolyabb hirdetési ügynökséggel szeretne együtt dolgozni.
Hirdetéskezelő ügynökséget keresel, ami a piacon egyedülálló ajánlattal, már számos vállalkozásnál bizonyított? A legjobb helyen vagy!
Néhányan a legmenőbb partnereink közül




