Frusztrál, hogy nem igazán tudod, miért nem működnek a hirdetéseid? Ha foglalkoztat, mi lehet a gond, ha a saját magad által elkészített hirdetések nem olyan eredményt hoznak, amit te elvársz – a következő dolgokra mindenképp figyelj!
Amin szinte minden vállalkozó átsiklik, ha hirdetésről van szó
Van egy dolog, amit a legtöbb vállalkozó egyszerűen figyelmen kívül hagy, mert úgy gondolja, hogy minden a célzáson és technikai beállításon múlik, ha hirdetésről van szó.
Amiről azonban a legkevesebben beszélnek a szakértők közül is: legalább ennyi (ha nem több) múlik a hirdetési szövegeiden.
Pontosan ezért kulcskérdés összeállítanod, kiket akarsz a hirdetéseiddel megszólítani. Ez azt jelenti, hogy összeírod, ki is az az ideális ügyfél, akit ki akarsz szolgálni vállalkozásoddal. Ha pedig ezt meghatároztad, szükséges őket minél inkább megismerned, legfőképp a problémáikat, vágyaikat, félelmeiket.
Ez a lépés abban segít, hogy az üzenetedet – mint amilyen a hirdetésed szövege -, a lehető leginkább az adott célcsoportra tudd szabni.
Egyet ne felejts: mivel a célközönségedet is rengeteg marketing üzenet, reklámszöveg, benyomás éri nap mint nap, ezért kiszűrik a számukra nem releváns információkat. Ma már néhány másodpercen múlik, hogy meg tudod-e ragadni a célcsoportod figyelmét.
+1 szarvashiba, amit elkövethetsz a hirdetéseidnél
Akkor tudod a legnagyobb hibát elkövetni, ha elfelejted azt, hogy valójában embereknek készíted a hirdetést, hozzájuk szólsz a hirdetési szövegeiddel. Nem robotoknak vagy épp a Facebook algoritmusnak szánod a termékedet, szolgáltatásodat sem. Szóval a hirdetésedet sem.
Itt emberekről van szó, akik megoldást keresnek a problémájukra, vagy a céljuk eléréséhez. Őket úgy szükséges megszólítanod, hogy felfigyeljenek a te vállalkozásodra. Ha ez nem sikerül, akkor pedig egyszerűen továbblapoznak és elkattintanak.
Éppen ez a jó hír! Ugyanis, ha ezzel tisztában vagy, előnyödre tudod fordítani, és még a hirdetési költségeidet is csökkenteni tudod. Méghozzá úgy, hogy olyan hirdetésekkel vonod magadra a célközönséged figyelmét, ami valóban hozzájuk szól.
Azaz minél pontosabbak a célközönségedre szabott a hirdetési szöveged, annál inkább a megfelelő emberek fognak kattintani. És nem mindenki.
Mi az, amit mindenképp tegyél meg (és mit ne…)
Mindenképp helyezkedj bele a vevőid helyzetébe, hogy megtudd, hogyan gondolkodnak, milyen kihívásokkal küzdenek éppen. Ezután mindenképp olvasd át a hirdetési szövegeidet, nézd meg az ő nézőpontjukból, hogyan hangzanak! Valóban hozzájuk szól? Felkelti a figyelmüket?
Te ne kövesd el azt a hibát, hogy mindenkinek is akarsz hirdetni. Ehelyett azokra az emberekre figyelj, akiket te akarsz ügyfélként, vevőként kiszolgálni. Ismerd meg őket, összpontosíts az ő problémájukra, vágyaikra és mindig ezek alapján állítsd össze a hirdetési szövegeidet.