Ma Magyarországon a legtöbb (ha szinte nem az összes) hirdetéskezelő ügynökségnél, ami a Facebook (és Instagram) hirdetésekre is specializálódott, jól bevett szokás a fix havidíjas együttműködés az ügyfelekkel.
De mi a helyzet a formabontónak számító sikerdíjas hirdetéskezeléssel? Kinek való és kinek nem ez a konstrukció? Mikor érdemes és mikor nem lehetséges sikerdíjas együttműködésben gondolkodni? Vajon a Te cégednek ez a lehetőség egy nagyszerű opciót jelenthet? Olvass tovább és a következő cikkünkben választ kapsz mindezekre a kérdéseidre!
Fix havidíjas együttműködés: Legfőbb előnyök és buktatók
Ahogyan említettük, a legtöbb hirdetéskezelő ügynökség ma fix havidíjért kezeli a közösségi média hirdetéseket. Ez olyan szempontból jó, hogy ha jönnek az eredmények, mindenki boldog, vállalkozó és hirdetéskezelő egyaránt. A cégvezető levette a válláról a kezéből az egyre inkább összetetté váló közösségi média hirdetések “terhét”, az ügynökség pedig szállítja szépen az eredményeket.
Persze a valóság sok esetben (tapasztalataink alapján írom ezt – mindjárt megérted, miért) teljesen mást mutat. Ez pedig valahogy így fest: A vállalkozó megbízza a hirdetéskezelőt. Leszerződnek, például 3-6 hónapra. Tehát az ügynökség folyamatosan számláz, a vállalkozó pedig hónapról hónapra fizet. Igenám, de mi van akkor, ha nem jönnek az elvárt eredmények?
Nos igen, ebben az esetben a hirdetéskezelő széttárja karjait – a számlát pedig benyújtja. Mert nem vállalnak garanciát az eredményekre. Ők ugyanúgy megkapják a díjukat (hiszen a szerződés kötelez) még akkor is, ha nem szállítanak semmilyen kézzelfogható eredményt.
Mi is pontosan a sikerdíjas hirdetéskezelés?
A sikerdíjas hirdetéskezelés arról szól, hogy egy részletes konzultáció és felmérés után megállapodunk az ügyfeleinkkel egy mérőszámban. Ez lehet például a bevétel, árrés, profit, eladott mennyiség, jelentkezők száma. Ezután pedig kijelölünk egy bizonyos százalékot vagy fix összeget, amit a vállalkozó fizet minden hónapban. Így a munkadíj az eredmények alapján kerül kifizetésre.
Vagyis egészen pontosan az együttműködés során “együtt sírunk, együtt nevetünk”. Azaz ha van eredmény, akkor a hirdetésekbe beletett munka kifizetődik a vállalkozónak és nekünk, hirdetéskezelőknek egyaránt. Ha pedig nincs, akkor a vállalkozó nem fizet, vagy csak jóval kevesebbet fizet, mint egy fix havidíj esetén. Mi pedig ügynökségként ezesetben kevesebb munkadíjjal érjük be.
Sikerdíjas együttműködés: A nagy lehetőség?
A sikerdíjas hirdetéskezelés nem jó mindenkinek. Valójában jóval kevesebb cégnek jó, mint ahogy elsőre látszik. Pontosan azért, mert itt egy partneri, sokkal szorosabb és kölcsönös bizalmon alapuló együttműködésről van szó. Ez pedig csak akkor tud működni, ha az adott vállalkozás folyamatai rendben le vannak fektetve (erre mindjárt kitérünk részletesen).
Mivel ügynökségként mi is érdekeltek vagyunk a vállalkozások sikereiben a hirdetéseken keresztül, így ebben az esetben is (a fix havidíjas szolgáltatáshoz hasonlóan) 200%-ot teszünk bele az ügyfeleinkkel való közös munkába. A vállalkozó pedig jóval alacsonyabb kockázattal számolhat, mert 0 eredmény esetén 0 forintot fizet. (Ez persze eddigi pályafutásunk során alig fordult elő.)
Maga a sikerdíjas konstrukció kockázatosnak hangzik, viszont mindig ennek a minimalizálására törekszünk az ügyfeleinkkel. Ezért mindig olyan jutalékalapban szoktunk megegyezni, ami a munkadíjunkat ki tudja termelni, vagy még többet a kockázatvállalásért cserébe.
Sikerdíjas hirdetéskezelés – Kinek jó és kinek nem?
Fontos: Sikerdíjas együttműködés kizárólag azoknál a cégeknél működik, ahol mérhető az eredmény. Mit is jelent ez pontosan? A cég rendelkezzen egy olyan mérőszámmal, amit nyomon lehet követni, hogy a hirdetések segítségével növekedett.
Egy étterem esetében például nem mérhető pontosan, hogyan és mi által nő a forgalma. Tehát nem tudjuk egészen pontosan meghatározni azt, kik azok a vendégek, akik egy Facebook vagy Instagram hirdetést meglátva, vagy éppen azután tértek be az étterembe.
Azoknak a cégeknek ajánljuk fel az együttműködést sikerdíjas alapon, akik:
- korábban tapasztaltak negatív dolgokat
- nem bíznak abban, hogy egy hirdetéskezelő tud nekik eredményeket hozni
- más hirdetési csatornákat is használnak – pl. Google Ads
- startup cégek, akik akár most indulnak, de kiemelkedő potenciál van bennük
- motiváltak és beleteszik az energiát
Akiknek pedig nem javasoljuk ezt a konstrukciót:
- ahol minden marketing tevékenység hiányzik
- a vállalkozó mindent jobban tud és nem hajlandó beletenni az energiát
- a mögöttes folyamatok nincsenek lefektetve vagy éppen nincs meg a nyitottság a kialakításukra (pl. landing oldalak, e-mail marketing)
Amennyiben úgy látod, hogy a te céged az első kategóriába esik, tehát mérhető az eredmény és készen állsz minimális kockázatot vállalni a hirdetéseid eredménye érdekében - csak kattints a gombra és felvesszük veled a kapcsolatot!
Néhányan a legmenőbb partnereink közül




