A sikeres webinár titkai – I. rész

A sikeres webinár titkai – I. rész

Tarts egy webinárt!” – mondta az ügynökséged, majd magára hagyott a részletekkel.

Az utóbbi időben szinte már mindenki elkezdett ismerkedni, illetve rendszeresen tartani webinárokat a magyar piacon. Nem csoda, hiszen a webinár az egyik legkiválóbb módszere annak, hogy edukáld és eladj a célközönségednek, aránylag kis idő- és anyagi befektetéssel, ráadásul később a felvételek is kiválóan újrahasznosíthatók.

Jó eséllyel a versenytársaid is felültek már a robogó webinár-vonatra.
A ”jó” hír viszont, hogy a legtöbben rosszul csinálják.  

Olvass tovább, megmutatjuk neked, hogy mi a különbség a ”WOW!” webinárok és a „nem hiszem el, hogy 1 órát pocsékoltam el erre” webinárok között.

1. Ütős cím és tematika

Ez a pont triviálisnak tűnhet, de hidd el, egyáltalán nem az. Hagy fejtsem ki, mire gondolok pontosan. Megmutatom neked, hogy mi múlik a címválasztáson.

Weiser Istvánnal egy közös webinárunk során 3 különböző címet is teszteltünk ugyanarra a webinárra, hogy kiderítsük, melyik címmel tudjuk a lehető legtöbb nézőt bevonzani. Pár napig párhuzamosan futtattunk rájuk hirdetéseket, végül a nyertes címet skáláztuk fel. Az eredmények: 

(Azt hiszem, nem kell neked részleteznem, hogy nem mindegy, hogy 358 forintonként, vagy 691 forintonként szerzel releváns feliratkozókat.)

Kell tehát egy jó cím. De milyen a jó cím? Nézzünk pár fontos elemet:

  • Figyelemfelkeltő, kreatív, megállít a görgetésben: akár megpróbálhatod egy picit bulvárosítani is (de óvatosan a clickbaittel!)
  • Rövid, lényegre törő, hiszen egy 50 soros webinár címet a kutya sem fog elolvasni
  • Értéket ad, megoldást kínál: egy valós problémára kínál egy megoldást például, TOP 3 stratégia, útmutató, titok, esettanulmány, bevált módszer, amit azonnal bevethetsz stb.
  • Konkrét, kézzel fogható: ne ködösítsd, általánosítsd a címet! Amit nem értenek meg egyből az emberek, arra rá sem fognak kattintani, nemhogy jelentkezni rá.

Az első benyomás a legfontosabb. Három címet kitalálni, lemásolni a landoló oldalakat a címek átírásával, valamint a hirdetések feliratát kicserélni durván 10 perc. 

10 perc, amit nem érdemes megspórolnod. 

2. A landoló oldal

Nem vagyok látnok, de ha ezt olvasod, akkor úgy érzem, hogy jó eséllyel van egy weboldalad. Szükségünk van viszont egy olyan külön landoló oldalra, ami a webinárodra fókuszál. 

Milyen legyen ez az oldal?

A válasz egyszerű. Nem… 

A válasz: egyszerű. Így. 🙂

Sokan frászt kapnak tőle, amikor meghallják azt, hogy már megint egy landoló oldalt kell készíteniük, mert nagyban gondolkoznak. A webinár landoló oldalát viszont tényleg nem kell agyon bonyolítanod, nincs szükséged egy 5000 szavas sales oldalra. 

A webinár feliratkoztató oldal célja az, hogy megszűrje azokat, akiket érdekel a téma, és áttekintést kapjanak az érdeklődők arról, hogy mire számíthatnak a webináron. Ezenkívül szükség van még egy űrlapra, amin keresztül bekerülnek az email rendszerünkbe.

Ezek tehát azok a tartalmi elemek, blokkok, amik kelleni fognak a landoló oldaladra:

  1. A webinár címe, alcíme
  2. Tartalmi áttekintés, miről lesz szó a webináron (egy rövid felsorolás)
  3. Mikor és hol lesz
  4. Regisztrációs űrlap, amin bekéred a keresztnevét és az emailcímét (ennél több információt nem érdemes bekérni tőlük)
  5. Rövid bemutatkozás, ki tartja a webinárt (és miért) + social proofok: itt láthattál minket, logos referencia felsorolás, esetleg vélemények korábbi webinárokról (ez már csak a hab a tortán)

3. Emlékeztető emailek

„A fenébe, teljesen elfelejtettem, hogy ma lesz a webinár!” – Ez az a szcenárió, amit minden áron el kell kerülnöd. 

Tudjuk, hogy emlékeztető emaileket írni macerás és fárasztó, pláne, hogyha először csinálja az ember, de annyira kifizetődő, hogy nem érdemes kihagynod. 

(Vannak olyanok is, akik szerint „Úgyis csak azok felejtik el a webináromat, akik amúgy sem voltak annyira érdeklődők”. Ha te is így gondolod, akkor sajnos tévedsz.)

Gondolj csak bele… 

Egy brutálisan felgyorsult világban élünk, amiben mindenki éli a maga kis rohanó hétköznapjait. Egyszerűen annyi impulzus ér minket csupán egyetlen nap leforgása alatt, hogy teljesen esélytelen, hogy ne felejtsünk el pár dolgot. 

Pláne, ha nem olyan dolgokról beszélünk, amik a mindennapi rutin részei, vagy nem az aznapi kipipálandó teendők listájára tartoznak.

Ha ez a bizonyos elfejtett dolog pedig pont a te webinárod volt, akkor azt úgy hívják, hogy pech

Éppen ezért nem elegendő, ha csak egy sikeres regisztrációt visszaigazoló emailt küldesz a feliratkozóidnak.

Az emlékeztetők tartalmát rengeteget módon össze lehet állítani.

Részletesebben bemutathatod a tematikát és magadat, elmagyarázhatod, hogy ez miért napjaink legégetőbb témája, visszajelzéseket mutathatsz nekik, felcsigázhatod őket, visszaszámlálhatsz, hogy garantáltan ne felejtsék el, belengetheted, hogy ajándékkal is készültél stb. A lényeg, hogy ne felejtsék el, hogy pontban [DÁTUM]-kor webinár, és kötelező részt venniük rajta.

Milyen gyakran kell emlékeztetőket küldened? Legalább 1 héttel, 2 nappal, 1 nappal és 1 órával a kezdés előtt, valamint pontban az induláskor is érdemes még egy utolsó szösszenetet kiküldeni, hogy „elkezdtük, itt a link, csatlakozz”. Ez összesen 5 darab email.

A leggyakoribb kifogás egyébként, amit meg szoktunk kapni akkor, amikor bedobjuk, hogy kellene pár emlékeztető email (meg úgy általában rendszeres, heti 1-2 hírlevél) is a visszaigazoló emailen kívül, az az, hogy nem szeretnék agyon spammelni a feliratkozóikat.

Pedig a listád (egy kis sarkítással) erre van. ”Spammeld” őket, kommunikálj velük, informáld őket. Ha nem érdekli őket a leveled, akkor le fognak iratkozni a listádról, vagy egész egyszerűen nem fogják megnyitni a leveleid. A végeredményből ígyis-úgyis jól jössz ki: lesz egy tiszta, csupa érdeklődővel teli, komoly listád, akik a TE általad megosztott tudásra éheznek. 

Hidd el, a valóban hasznos tartalmakat nem fogják spamként megélni. Az, hogy emlékezteted és felcsigázod őket a webinárodra, az pedig végképp nem spam.

Ezzel még nincs vége. 

Cikkünk II. felvonásában további 4 olyan kihagyhatatlan alkotóelemet mutatunk be, amivel garantáltan élvonalbelivé varázsolhatod a webinárjaidat.

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy garantáltan ne maradj le a folytatásról!

Oszd meg másokkal is:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim

blog

Platformkalauz: hol hirdessek?

Az online hirdetések aranykorát éljük. Számtalan hirdetési platform közül válogathatunk, ahol fizetett hirdetésekre égethetjük el a pénzünket vállalkozóként! Hirdetési ügynökségként mi lehetőséget látunk bennük, viszont

Elolvasom »