A sikeres webinár titkai – II. rész

A sikeres webinár titkai – II. rész

Az előző részben lelepleztük azt, hogy mitől lesz igazán ütős a webinárjaid címe, átbeszéltük, hogy milyen blokkok kellenek a webinárod feliratkoztató oldalára, valamint az emlékeztető emailek is röviden szóba kerültek.
 

A sikeres webinár titkai” című sorozatunk II. felvonásában további 4 elengedhetetlen hozzávalót mutatunk be, amelyeket nem érdemes „kispórolnod”, amennyiben jó webinárt szeretnél tartani.

1. A fűszer: avagy a vizuális elemek és az interaktivitás

Behoztál egy rakás nézőt a webinárodra! Gratulálok! A következő feladatod, hogy ott is tartsd őket.  

Ezt két egyszerű lépéssel tudod biztosítani: 

  1. Turbózd fel egy kicsit vizuális elemekkel a prezentációdat
  2. Vond be a nézőket is az előadásodba, hogy ne úgy érezzék magukat, mint egy unalmas matekórán 

Vizuális elemek alatt nem csupán a nagy felbontású, 1000 szót kiváltó, elgondolkodtató képeket értjük, bár ezek is nagyon jók. 

Hozz nekik infografikákat izgalmas statisztikákkal, készíts táblázatokat (szigorúan lényeges adatokkal, hogy áttekinthető maradjon!), fűszerezd meg egy kicsit az előadást esettanulmányokkal, kalkulációkkal, mutasd be a gondolatmenetedet pókhálóábrákkal, vagy dobd fel a hangulatot egy jól időzített mémmel.

Az interaktivitásra is van pár bevált módszer a tarsolyunkban. A kérdezz-felelek az előadás végén mindent visz, ahol a szakértő (vagyis Te 🙂 ) maximum 20-30 percben bármilyen témába vágó kérdésüket megválaszolja, amit a chaten feltesznek neki. 

Ha már nagyban utazol és van esetleg Webinarjamed, akkor érdemes kihasználnod a beépített funkciókat, például: 

  • A pollokat, amik kiválók arra, hogy egy ”mini közvéleménykutatásba” bevond a nézőidet.
  • Fileokat is fel tudsz tölteni, amiket megoszthatsz a nézőiddel, hogy le tudják tölteni (például az egyik csali anyagodat)
  • Egy felugró ablakban az ajánlatodat is megoszthatod velük. Csak egy képet kell feltöltened, adni egy rövid leírást, majd megadhatod a linket, ahol le tudnak csapni az ajánlatodra. 

Sokan Zoomot használnak, ezen a platformon is rengeteg lehetőséged van. Az egyik ügyfelünk, aki az üzleti angol oktatás specialistája például zseniálisan használja a breakout room funkciót a workshopjai során, IMÁDJÁK a résztvevők! Feltesz egy egyszerű kérdést (például: te hogyan tanulod az üzleti angolt), majd a résztvevőket kisebb csoportokba rendezi, ahol meg tudják vitatni egymással a válaszaikat.  

(Ha ezek ellenére is kritikusan sokan lépnek ki a webinárodról, akkor más helyen kell a probléma forrását keresned. Lehet, hogy a címed és a témakörleírásod alapján nem erre számítottak? Egyáltalán nem arról van szó, amit hallani szerettek volna? Nem üt annyira az előadásmódod?)

2. Minden-barát design

Ha weboldalad van, akkor biztos hallottad már, hogy muszáj telefonra is optimalizálnod az érkező oldalaid, a webshopodat. Az internet felhasználók ugyanis több, mint 60%-a telefonról használja azt.  

A social media platformokon a mobilfelhasználók aránya még ennél is nagyobb, az emberek elenyésző töredéke használja csak a TikTokot, a Facebookot és az Instagramot az asztali gépéről, illetve tabletjéről. 

A webinárod pedig jó eséllyel social media platformon fogod meghirdetni.

Ebből következik, hogy a nézőid java is jó eséllyel telefonról fogja megtekinteni a webinárodat, ami azt jelenti, hogy nem fogják olyan nagy felbontásban látni a diasorodat, és a kontraszt sem lesz annyira jó.

Varázsold mobilbaráttá a hirdetéseid, a webinár feliratkoztató oldalad és a prezentációdat. Törekedj az egyszerűségre, használj szép nagy, szépen strukturált szövegdobozokat, amik nem olvadnak bele a háttérbe, valamint kizárólag nagy felbontású képekkel operálj.

3. Gyakorlás a tudás anyja

A próbát a legtöbben kihagyják a felkészületükből. Vagy azért, mert túl időigényesnek ítélik meg, vagy mert túlbecsülik a képességüket.

Azt viszont tartsd észben, hogy annál nagyobb veszteség, hogy csak akadozol, mint egy izguló kisiskolás az első prezentációja alatt, nincsen. Rászánsz jó pár órát az előkészületre, ellocsolsz egy kisebb vagyont a webinárod promózására, csak azért, hogy még az ajánlatod bemutatása előtt kilépjenek az előadásodból…

Neked megéri? 

Ha még kezdő előadó vagy, akkor ez egy KÖTELEZŐ lépés: legalább 1 alkalommal próbáld el a webinárodat, mielőtt élesben megtartanád. 

Egy próbával rengeteg buktatót elkerülhetsz. Leküzdheted az izgalmadat. Bele fogsz férni az időkeretedbe? Lesz idő kérdezz-felelekre is? Vajon milyen keresztkérdéseket tesznek majd fel neked? Elég információt írtál a prezentációdra? Jó weboldalra vezet az ajánlatod linkje? Elég ütős, meggyőző lett a sales ajánlatod?

4. Follow-up emailek

Emlékszel az emlékeztető emailekre? Szuper, ugyanis még lógsz néhány email megírásával a regisztrálók számára, a webinár után.

Először is, ki kell küldened a webinár visszajátszását, amint vége a webinárnak. 

Ezt követően pedig egy rövid, 2-3 emailből álló automatizációra van szükséged, amiben az ajánlatodat részletezed, illetve emlékezteted a résztvevőket, hogy ne feledkezzenek meg róla.

Mutatok egy példát az automatizmusra, valahogy így kell kinéznie:

  • Visszajátszás linket tartalmazó „köszi, hogy eljöttél” email
  • Emlékeztető az ajánlatodról, ami kizárólag a webinárra regisztrálóknak szól (ez egy sales email) 
  • Pár extra indok, hogy miért érdemes az ajánlatra lecsapnia (például: vélemények megosztása)
  • Ketyeg az óra, már csak X óráig érvényes az ajánlat

Ha jól számolom, akkor ez 4 email. Hajrá! 🙂

A sikeres webinárok titka tehát a gondos tervezésben keresendő.

A „jó lenne tartani egy webinárt” becsülendő hozzáállás, de önmagában kevés. A webinárokat el kell tudnod helyezni a stratégiádban, illetve (főként, amikor elsőként csinálod) elég sok felkészületet igényel. Viszont megéri.

Oszd meg másokkal is:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim

blog

Platformkalauz: hol hirdessek?

Az online hirdetések aranykorát éljük. Számtalan hirdetési platform közül válogathatunk, ahol fizetett hirdetésekre égethetjük el a pénzünket vállalkozóként! Hirdetési ügynökségként mi lehetőséget látunk bennük, viszont

Elolvasom »