Megéri Facebookon hirdetni?

Megéri Facebookon hirdetni?

Ha te is azon rugózol, hogy megéri-e belevágni a Facebookon hirdetni, vagy egy rablás az egész, akkor ez a cikk neked szól. Ebben a cikkben részletesen megvizsgáljuk, hogy megéri-e Facebookon hirdetni, feltérképezve a platform előnyeit, hátrányait, valamint röviden bemutatjuk a sikeres kampányokhoz szükséges legfontosabb tényezőket.

Miért éri meg hirdetni a Facebookon?

A közösségi média platformok forradalmasították az online hirdetéseket. Hogyan, és miért jó ez az egész?

A Facebookon célzottak a hirdetések. Leegyszerűsítve, teljes kontrollod van afelett, hogy milyen érdeklődési körű és demográfiai jellemzőkkel rendelkező emberekenek jelenjenek meg a hirdetéseid.

A teljesen érdekteleneket ki tudod szűrni és csak azoknak mutathatod meg őket, akiket érdekelheti a terméked, szolgáltatásod. 

Amiért mi imádjuk: nagyiparban lehet tesztelni a platformon, szinte bármit. Csak hogy párat említsünk is a „szinte bármiből”:

  1. Feltérképezheted a legfizetőkésebb célközönségeket. Vagy a potenciális célközönségeid, úgy általában.
  2. Megnézheted, hogy az adott célközönségnek melyik marketing üzenet, hirdetés a legszimpatikusabb.
  3. Egyszerre több ajánlatot versenyeztethetsz egymással a kihagyhatatlan ajánlatod kidolgozásához.
  4. Kiderítheted, hogy melyik landoló oldalad ad el konzisztensen. 
  5. Címsorokat vagy webinár címeket is tesztelhetsz, hogy melyikre a legnagyobb az érdeklődés, sales.

… és rengeteg mást, csak engedd el a fantáziád.

Mindemellett Magyarországon a Facebook és az Instagram népszerűsége továbbra is rendhagyóan magas az elérés: a havi aktív felhasználók száma 6 és 7 millió fő között mozog, ami azt jelenti, hogy a lakosság 2/3-át potenciálisan elérheted a platformon. 

Ráadásul olcsón.

„Na jó, ha tényleg ennyire szuperek a Facebook hirdetések, mint ahogy állítod, akkor miért migrálnak más platformokra a hirdetők siralmas eredményekre hivatkozva?”

Az esetek 95%-ában a válasz az, hogy a cégek nem adaptálták megfelelően a marketing stratégiájukat a változásokhoz. 

Sem azokhoz a változásokhoz, ami a világunkban ment végbe, sem pedig a platformspecifikus változásokhoz. 

Nézzük példaként a pandémiát. A világszerte bevezetett korlátozások miatt a vállalkozók java az online térbe kényszeredett. Lehet, hogy régen csak 2-3 versenytársad volt, akik csak gagyi hirdetéseket futtattak. Most lett helyette 15-20-25 versenytársad, akik komolyan ráfeküdtek a marketingre.  

Ha a hirdetéseid minősége 2010 óta nem fejlődött, az ajánlatodat nem fejlesztetted az évek folyamán, nem követed a trendeket, nem érdekel, hogy mit csinálnak a versenytársaid, ráadásul a landoló oldalad is elavult, akkor jó eséllyel csak idő kérdése, amíg eltűnik a vállalkozásod a süllyesztőben. 

Ebben a versenyben nem elég, hogy jó vagy. A legjobbnak kell lenned. 

Nem, az sem elég, ha a legjobb vagy. Annak is kell látszanod.

Egy másik rendkívül fontos tényező a gazdasági recesszió. A jelenlegi gazdasági helyzetben gyakran a legkirályabb ajánlatokkal is nehéz kitűnni a tömegből. Egész egyszerűen azért, mert ötszörösen meggondolják az emberek, hogy mire költsék el a pénzüket. 

Már nem annyira jelentős az impulzusvásárlók száma. Sokkal tudatosabban vásárolnak az emberek, lenyomozzák azt, hogy ki vagy, és milyen értékeléseid vannak, mit mondanak rólad mások, milyen referenciákkal, ügyfélvéleményekkel büszkélkedhetsz. 

Ezek mind-mind bizalomépítésért, (személyes) márkaépítésért és többlépéses marketing stratégiáért, funnelért kiáltanak. Ha eddig ezeket nem lépted meg, akkor sürgősen fel kell zárkóznod. 

Olvass tovább, segítünk, hogy hogyan. 🙂

Mi a sikeres Facebook hirdetések titka?

A tuti varázsrecept, ami minden egyes hirdetőnél beválik, sajnos nem létezik, de mutatunk pár konkrétumot, amivel kimaxolhatod a Facebook hirdetéseidet.

  1. UGC tartalmak: a legújabb trend a UGC (user generated content). Dióhéjban, hirdess a követőid által generált tartalmakkal! Az ügyfélvélemények, az élménybeszámolók, a sikersztorik videós és képes formátumban is kiválóan működnek. 

  2. Csali hirdetések, webinárok: ha lehetne, akkor ezt alapkövetelménnyé tenném az összes hirdető számára. Facebookon ugyanis nevetségesen olcsón tudsz listát építeni.  

  3. Ütős ajánlat: egy közepes ajánlattal, amit 100 másikkal össze lehet hasonlítani, nem lehet kitűnni a tömegből. Nézz körül a piacon és turbózd fel egy kicsit az ajánlatodat, varázsold összehasonlíthatatlanná. 

  4. Folyamatos tartalom megosztás: bizalom, bizalom, bizalom. Ha az emberek érdeklődnek a termékeid vagy a szolgáltatásaid iránt, akkor az első dolog lesz, amit csekkolnak, az a Facebookon megosztott organikus tartalmad, úgyhogy ne hagyd, hogy üresen pangjon az oldalad.

  5. Hasonmás célközönségek: vedd őket komolyan, mert olyan céggel még nem találkoztunk, ahol ne működtek volna. Hozz létre hasonmásokat a weboldallátogatóidra, vásárlóidra, feliratkozóidra, bízd az algoritmusra, hogy hozzájuk hasonló embereket találjon neked a platformon.

A sikered viszont nem csak a Facebookon közzétett tartalmakon fog múlni: el kell vonatkoztatnod a doboztól. A landoló oldalad, az email automatizmusaid, hírleveleid, sőt a más platformokon megosztott tartalmaid hatással lesznek a hirdetéseidre.  

A kibúvó? Csak egyet ismerünk: kiszervezed olyasvalakinek a teljes marketing folyamatodat, akik értenek hozzá és 100%-ban megbízol bennük… 🙂  

Összegzés

Megéri Facebookon hirdetni? 

A válaszunk: igen.

Ahogy a világvégét, a Facebook végét is minden évben megjósolják az internet látnokai.

Dilemmázás helyett próbáld ki a platformot. A Facebook ugyanis egyáltalán nem rossz, csak átalakult. Már nem olyan faék egyszerű, mint régen volt (értsd: „közzéteszek egy posztot és dől a lé”), de átgondolt stratégiával és továbbra is megéri hirdetni rajta. 

Oszd meg másokkal is:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim

blog

Platformkalauz: hol hirdessek?

Az online hirdetések aranykorát éljük. Számtalan hirdetési platform közül válogathatunk, ahol fizetett hirdetésekre égethetjük el a pénzünket vállalkozóként! Hirdetési ügynökségként mi lehetőséget látunk bennük, viszont

Elolvasom »