Platformkalauz: hol hirdessek?

Platformkalauz: hol hirdessek?

Az online hirdetések aranykorát éljük.

Számtalan hirdetési platform közül válogathatunk, ahol fizetett hirdetésekre égethetjük el a pénzünket vállalkozóként! Hirdetési ügynökségként mi lehetőséget látunk bennük, viszont megértjük azokat a vállalkozókat, akik gyomorgörcsöt kapnak a sok lehetőségtől.

Segítünk eligazodni az útvesztőben!

Mutatunk egy bombabiztos módszert, ami alapján könnyedén eldöntheted, hogy az adott platform neked való-e, valamint azt is körbejárjuk, hogy melyik platform kik számára a legrelevánsabb.

A platformválasztás módszertana

Most azt fogom neked bebizonyítani, hogy a platformválasztás sokkal egyszerűbb, mint gondolnád.

Nem kell mást tenned, mint „visszatérned a gyökerekhez”: azaz a célközönségedhez. Amikor azt próbálod eldönteni, hogy vajon megéri- e egy adott platformon hirdetned, tedd fel magadnak a következő kérdést:

Megtalálható a célközönségem az adott platformon?

Ne bonyolítsd túl a válaszadást. A kérdés megválaszolásakor vonatkoztass el attól, hogy mikor használják az adott platformot, mert az elérés a fő szempont. Akár a szabadidejükben böngészik, akár a munkájuk során nézegetik a platformot, releváns lesz a platform a hirdetéseid szempontjából.

Google Ads

A Google Ads a hirdetési platformok jolly jokere, szinte minden vállalkozásnak releváns. Ahogy a Facebook hirdetéseket, a Google Ads hirdetéseket is meg lehet kerülni, csak nem érdemes.

A Google keresőmotora ugyanis továbbra is a világ legnépszerűbbje, naponta több milliárd nagyságrendű keresést bonyolítanak le rajta világszerte. Gondolj csak bele. Ha téged bármilyen témakör foglalkoztat, hol fogsz először rákeresni?

A klasszikus keresőszavas kampányok, amikor egy-egy kulcsszóra keresve jelennek meg a hirdetéseid, pedig csak egy töredékét fedik le a lehetőségeidnek.

Ha például karórákat nézegettél, tuti, hogy ismerősek lehetnek a shopping típusú hirdetések, ahol katalógusszerűen kerülnek felsorolásra a neten fellelhető különböző termékek.

Hagyományos, újságokhoz hasonló apróhirdetéseket is láthattál már a Google partner oldalain, például különböző hírportálokon. (Display hirdetések)

Sőt, a telefonod alkalmazásai is tele vannak hirdetésekkel és a Youtube-on nézelődve is megkerülhetetlenek a videós hirdetések.

A platform hátránya, hogy bár sok lehetőség rejlik benne, jóval komplikáltabb, összetettebb, mint más hirdetési platformok.  Ez azt jelenti, hogy betanulni nehézkes, ha magadnak szeretnéd csinálni, és megbízható, valóban hozzáértő Google Ads szakértőt is nehezen fogsz találni a piacon. 

Facebook és Instagram hirdetések

Az emberek a szabadidejük jelentős részét social media platformokat görgetve töltik.

Sokan abban a tévhitben élnek, hogy azáltal, hogy az emberek csak kikapcsolódni járnak a platformra, azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amiket nem impulzusból vesznek meg az emberek, nem érdemes meghirdetni.

Pedig de. Azokon a bizonyos „nehezebb” témákon, például láthatatlan fogszabályozás, munkavállalás, angol tanulás vagy befektetési lehetőségek, éppen a szabadidejükben fognak gondolkodni. Ugyanis ekkor van idejük rá.

Nézzük meg azt, hogy hányan vannak jelen a platformon.

Magyarországon az aktív, rendszeres Facebook felhasználók száma körülbelül 6,5-7 millió fő között mozog, míg az Instagram esetében 2,5-3 millió főről beszélhetünk.

Ez azt jelenti, hogy megközelítőleg a népesség 70%-a használ rendszeresen Facebookot, míg Instagramot körülbelül a népesség 30%-a.

Bár sok hátrányt fel szoktak róni a Facebook hirdetések kárára, 2 tényezőt emelünk ki, amit tényleg érdemes fontolóra venned:

  1. Az ügyfélszolgálatra sajnos nem nagyon tudsz számítani, ha bármilyen elakadás (vagy letiltás) kapcsán keresnéd őket, akkor jó eséllyel nem szakképzett emberrel fogsz beszélni, hanem valakivel, aki legfeljebb Meta support cikkeket tud küldeni neked.

  2. Ha nehéz, negatív hangvételű témákkal foglalkozol (ilyen tipikusan például a fogyás, a depresszió, önbizalomhiány stb.) jobb, ha szakértőt bízol meg. Elég 2-3 visszautasított, a hirdetési szabályzattal szembe menő hirdetés és a Facebook letilthatja a hirdetési tevékenységedet. Légy körültekintő, és mindig kövesd a hirdetési szabályzatot, ha magadnak kezeled a hirdetéseid.

Mi a helyzet a TikTok-kal?

A TikTok kapcsán szokott a legtöbb dilemma és ellenvetés felmerülni. A TikTok sokaknak való, de nem mindenkinek.

A platformon 3 szempontot kell figyelembe venni:

  1. Az organikus elérés nagyon jó (egyelőre), tehát márkaépítésre, bizalomépítésre is kiválóan használható

  2. A fiatalok (18-24 évesek) körében a legnépszerűbb, de szép számban találhatók meg rajta a 25-34-es korosztály tagjai is

  3. A gyorsan pörgő, kisebb értékű termékek és szolgáltatások (B2B és B2C vonalon is), illetve ingyenes csalik, webinárok hirdetésére kiváló

A videós (főként UGC) tartalmak készítése sok időt emészt fel, emiatt sokan eltántorodnak tőle, de ha a célközönséged használja, akkor kötelező jelen lenned rajta. Ha másra nem is használod, csak ismerkednél vele, akkor a jó organikus elérésnek köszönhetően ingyen le tudod tesztelni azt, hogy a célközönségednek milyen jellegű tartalmak tetszenek leginkább.

LinkedIn

Ha a B2B szektorban mozogsz, akkor a LinkedIn remek választás lehet.

Mivel a LinkedIn kifejezetten az üzleti szektorra összpontosít, közvetlenül az üzleti döntéshozókat érheted el a hirdetéseiddel.

Bónusz, hogy egy aránylag egyszerű platformról beszélünk, kezdőként is szép eredmények érhetők el rajta.

Pinterest

A Pinterest a vizuális tartalmakra fókuszál, így elsősorban olyan vállalkozásoknak érdemes Pinteresten hirdetnie, akik erős vizuális elemekkel dolgoznak, tehát a termékeik vagy szolgáltatásaik istenien mutatnak képekben vagy grafikus formában.

Kézműves termékeket értékesítők, kreatív vállalkozók, divatmárka tulajdonosok, lakberendezők, gasztro guruk, vendéglátó-iparban dolgozók, figyelem! Ez a ti platformotok.

Most, hogy átlátod azt, hogy melyik platform kinek (és kinek nem) való, és hogy ha bizonytalan lennél, hogyan tudod kielemezni, hogy vajon neked való-e egy adott platform, nálad pattog a labda: melyik platformon fogsz hirdetni?

Oszd meg másokkal is:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim