Hogyan szerezz álomügyfeleket a közösségi média révén?

Hogyan szerezz álomügyfeleket a közösségi média révén?

A mai digitalizált világban a közösségi média maximális kihasználása elengedhetetlen a vállalkozásod sikeréhez.

Bizalomépítés és a szakértői státuszod felépítése nélkül ugyanis évről évre kevesebb vásárlásra számíthatsz, a vásárlók (főként a fiatalabb generáció tagjai) sokkal tudatosabban utána járnak annak, hogy mire költik el a pénzüket, jelentősen csökkent az elmúlt években az impulzusvásárlók száma.

Az alábbiakban konkrét lépéseket és tanácsokat osztunk meg veletek Russell Brunson „Traffic Secrets” című könyvének segítségével! Ezeknek a stratégiáknak a gyakorlatba építése segíteni fog abban, hogy megfelelően használd az Instagramot, Facebookot és más platformokat, hogy igazi álomügyfeleket vonzz be és az utolsó cseppig megtöltsd az értékesítési tölcséredet.

1. Lépés: Határozd meg a célplatformot!

Először is el kell döntened, melyik platformot szeretnéd elsősorban használni. Brunson szerint minden platformnak megvan a maga sajátossága és lehetősége:

  • Instagram: Kiváló a személyes márkaépítéshez és a vizuális tartalmakhoz.
  • Facebook: Ideális közösségek építésére és hirdetési kampányok futtatására is.
  • LinkedIn: Üzleti kapcsolatépítés és B2B marketing.

Bár Russell nem emeli ki külön, a TikTokot is érdemes fontolóra venned, ha videós tartalmak gyártására adnád a fejed. A TikTok kiváló a UGC tartalmak megosztására, a csalianyagod, webinárod promózására, valamint az
e-kereskedelmi szektorban mozgók számára kötelező kipróbálni direkt értékesítésre is.

2. Lépés: Készítsd el a “Dream 100” listádat!

Kik az álomügyfeleid és ők milyen körökben mozognak? 

Brunson szerint kiemelten fontos, hogy összeállítsd a “Dream 100” listádat annak érdekében, hogy tisztán láss.

Az Álom 100-as listádra olyan személyeket vagy vállalkozásokat kell felvenned, ahol a te álomcélközönséged mozog. A listádban lehetnek podcastok, blogok, hírlevelek, Facebook-csoportok, YouTube-csatornák, konkrét influencerek, fórumok, subredditek vagy nagyjából akármi más is.

A lényeg, hogy kövesd őket, tanulj tőlük és építs kapcsolatot velük! 

Az Instagramon például érdemes a szektorod vezető influencereit és véleményvezéreit bekövetned és folyamatosan monitoroznod azt, hogy ők hogyan (és miről) interaktálnak a közönségükkel.

De példaként a Facebookot is megnevezhetjük. A Facebook ereje a csoportokban rejlik. Csatlakozz számodra releváns csoportokhoz és válj aktív tagjukká, monitorozd a történteket! Mik az aktuális témák, a számodra releváns tagok mikről posztolnak, mely posztokra reagálnak a legtöbben, mi foglalkoztatja jelenleg a célközönségedet leginkább? 

3. Lépés: Alakítsd ki a publikálási terved!

Minden platformnak megvannak a saját tartalomtípusai és lehetőségei. Az Instagram is különféle formátumokat kínál, például: organikus posztok, sztorik, IGTV. 

Tehát: az általad kiválasztott célplatformokon nézd át, hogy milyen típusú tartalmakat tudsz közzétenni. Ezután határozd meg, hogy milyen gyakran és konkrétan milyen típusú tartalmakat szeretnél megosztani, hozz létre egy ütemezést. 

Russell például a következő ütemezéseket javasolja a Facebook és az Instagram esetén:

  • Instagram: Posztolj naponta egyszer, használj sztorikat naponta többször, készíts hetente egy IGTV videót.
     
  • Facebook: Posztolj hetente háromszor, indíts heti egy élő közvetítést.

Ha a szívedhez kaptál a fenti ütemjavaslat alapján és éppen azon gondolkozol, hogy vajon ez mennyi munkaórádat fogja elvenni, vagy hogy ezt egyedül nem fogod tudni megcsinálni, akkor igazat kell adnunk neked.

A tartalomgyártás egy teljes munkaidős állás, hogyha komolyan veszed. A jó hír viszont, hogy idővel sokszorosan megtérül.

4. Lépés: Tedd magad hasznossá a közösségekben!

Keress olyan lehetőségeket, ahol személyesen tudsz jelen lenni és értéket adni, például: Facebook csoportokban! Aktivizáld magad, kommentelj, posztolj, ossz meg értékes információkat és válaszolj a szakmádba vágó kérdésekre. 

Lehet, hogy állandóan ugyanazt a pár kérdést kell megválaszolnod. Az is lehet, hogy nem is olyas valakinek fogsz válaszolni, akiben vásárlót, hosszútávú ügyfelet vagy partnert látsz, úgyhogy ne erre fókuszálj, hanem arra, hogy a számodra releváns álomügyfeled is olvashatja a bejegyzést, vagy a válaszaidat. 

Ne próbálj tehát közvetlenül eladni, a bizalmépítésre és az értékadásra helyezd a fókuszt, mutasd meg szakértelmedet. 

Fun fact: a legelső, hosszú évekre szóló, a mai napig aktív együttműködéseinket, igazi VIP ügyfeleinket mi is így szereztük még a kezdetek kezdetén. 🙂 

5. Lépés: Fizetett hirdetések!

Végezetül, de nem utolsósorban, érdemes anyagilag is megtámogatnod a jelenléted, avagy pénzt allokálnod fizetett hirdetésekre, hogy gyorsan elérhess új közönségeket. 

Készítsd el a hirdetési kampányaidat és futtasd őket az “Álom 100” listád célközönsége felé, hogy minél többen kerüljenek a tölcséredbe.

Direkt sales hideg és remarketing célközönségre egyaránt, elérés vagy forgalomterelő kampányok a blogbejegyzéseidre, a legnívósabb bejegyzéseid kiemelése: bármelyik kampánytípus szóba jöhet, hogyha célod is van velük a “szeretnék minél több likeot a posztjaimrán” túl. Mutatunk egy bevált stratégiát!

Például kiváló stratégia, ha a kiemelt posztokat, amikor már sokan reagáltak rá, sales hirdetésként is felhasználod. Nincs más dolgod, mint a poszt azonosítóját megadni a hirdetés létrehozásánál. Sőt, a Facebook vagy Instagram oldaladon megosztott bejegyzéseidre reagáló emberekre direktben vissza tudsz célozni, vagy hasonmás célközönséget is létrehozhatsz, a Facebook algoritmusára bízva, hogy a likeolókhoz hasonló embereknek mutassa meg a hirdetéseidet. 

Záró gondolatok

Ahhoz, hogy sikeresen használd a közösségi médiát az üzleti céljaid elérésére, elengedhetetlen a jól átgondolt és megtervezett stratégia. Érdemes már ma elkezdened a fent említett tanácsok megvalósítását, vagy legalább ötletelni rajtuk: garantáltan érezni fogod a (pozitív) hatásukat!

Oszd meg másokkal is:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim

blog

Platformkalauz: hol hirdessek?

Az online hirdetések aranykorát éljük. Számtalan hirdetési platform közül válogathatunk, ahol fizetett hirdetésekre égethetjük el a pénzünket vállalkozóként! Hirdetési ügynökségként mi lehetőséget látunk bennük, viszont

Elolvasom »