Mennyit költs Facebook hirdetésekre?

Mennyit költs Facebook hirdetésekre?

Amikor valaki elkezd Facebookon hirdetni – esetleg szakértőre bízza a feladatokat – akkor elkerülhetetlenül felmerül a kérdés, hogy mennyit kell hirdetésekre költeni.

Sokan fix összegekben gondolkodnak, azt mondják, hogy el szeretnének költeni havi X tízezer vagy Y százezer forintot hirdetésekre.

Mások abban hisznek, hogy dinamikusan kezelik a hirdetési költséget: hozzákötik a bevételhez, majd mondjuk 10 százalékban jelölik meg a hirdetésre költött büdzsét.

Ezek nem rossz megközelítések, de egy baj van velük: a Facebook hirdetésekre, mint költség tekintenek.

A Facebook hirdetés nem költség, hanem befektetés. Fordítsuk meg a gondolkodásunk. Mutatom, hogy miként érdemes hozzáállnod.

Én két lépcsőben szoktam megállapítani minden egyes esetben, hogy mennyit szeretnék elkölteni hirdetésekre. Az egyik örökérvényű, a másik pedig személyre szabott.

MILYEN EREDMÉNYEKET AKARSZ ELÉRNI A HIRDETÉSEKKEL?

Ez az egész gondolatmenet kiindulási pontja. Mi a célod a Facebook hirdetésekkel?

A tanfolyamodon az eddigi 5 résztvevő helyett 10-et szeretnél? Szeretnéd megduplázni a havi 50 eladásod? Azt szeretnéd, hogy napi 100 helyett 200 ember olvassa a bejegyzéseid? Igen, jól látod. Ezek mind objektív szempontok. Meg kell tudnod határozni, hogy egy hónapban milyen céljaid vannak.

Miután megfogalmaztad a céljaid, értéket kell hozzájuk rendelned. Minden konzultáción felteszem azt a kérdést, hogy mennyit ér neked egy konverzió (vásárlás, feliratkozás, olvasó, bármi…)?

Ha odamegyek hozzád, és megkérdezem tőled, hogy hajlandó vagy-e egy új ügyfélért 1000 forintot adni a Facebooknak, akkor mit mondasz? Elfogadod vagy elutasítod? És ha azt kérdezem, hogy 2000 forintot? 5000 forintot?

Pontosan tisztában kell lenned azzal, hogy mennyit tudsz profitálni egy vevőn (feliratkozón, olvasón stb.). Hiszen amikor hirdetsz, akkor egy mérőszámot fogsz nézni: a hirdetéseidnek sikerül ezt a célt teljesíteniük vagy sem?

Tegyük fel, hogy van egy online tanfolyamom 10.000 forintért. Az egész folyamat le van automatizálva – tehát nem kell külön ember a számlázásra, hozzáférés megadására stb., így NEM SZÁMÍT, hogy 100 vagy 101 ember vásárolja meg, hiszen a 100 emberrel is ugyanannyit dolgozom, mint 101 emberrel.

Ilyenkor egyszerű a képlet: az adókat és a rendszerüzemeltetési díjakat levonva megkapom, hogy mennyit szánhatok hirdetésekre. Ha ezalatt tartom a számokat, jó vagyok, ha nem, akkor változtatnom kell valamit.

Egy termék esetében is le kell vonnod az adókat, a beszerzési árat, sőt, a munkadíjakat is, a csomagolásról nem is beszélve. De pontosan tudnod kell, hogy mennyit vagy hajlandó áldozni egy emberre.

Ezt a kapott összeget kell megszoroznod az elvárt havi eredményekkel és megkapod azt a büdzsét, amit érdemes az adott kampányra költened. Ha Te 10 vevőt akarsz, és egy vevő maximum 5000 forintot ér meg, akkor maximum 50000 forintot költhetsz hirdetésekre.

Javaslom is, hogy ezzel a büdzsével indulj el, menet közben majd kiderül, hogy a céljaid elérhetőek-e hirdetésekkel, hiszen lehet, hogy több, de az is lehet, hogy kevesebb vevőd lesz az elvártnál.

Miután kijött ez a szám, már látod, hogy maximálisan mennyit költhetsz el az eredményeid megszerzésére. És akkor most jön a 2. lépcső, hogy eldönthesd a minimumot.

ENNYIT KÖLTS FACEBOOK HIRDETÉSEKRE

A Facebook hirdetésekre befektetésként tekints.

Ez nem azt jelenti, hogy ami pénzt Te beleraksz, az el fog tűnni eredmények nélkül. Egy lakás megvételére sem költségként tekintesz, hiszen a pénzed annak szolgálatába állítod, hogy még több lehessen.

Azonban minden befektetés kockázatos – persze a kockázat csökkenthető, ha érted, hogy mit csinálsz.

Arra kell számítanod, hogy nem biztos, hogy az első perctől kezdve meg fognak térülni a hirdetéseid. Lehet, hogy jó pár próbálkozást kell tenned, mire megtalálod a helyes utat. Azonban fel kell készülnöd, hogy semmi sem garantálja neked, hogy ez gyorsan meglesz.

Így azt mondom: határozd meg az elérni kívánt eredményeket. Légy tudatában, hogy ennyi pénzre is szükséged lehet. És onnantól kezdve költs annyi pénzt, amennyit úgy rá tudsz szánni, hogy nem fáj túlságosan, ha elveszíted. Semmiképp se veszélyeztesse a megélhetésed, a megtakarításaid. Azonban ha van pár tíz vagy százezer forintod, amivel szerencsét próbálnál, akkor itt az idő belevágnod annyival.

Ahhoz, hogy eredményesen hirdess, tudnod kell, hogy mit csinálsz. A Facebook egyszerű felület, pont ezért rendkívül könnyű pénzt kidobni az ablakon. Ha nincs mögötte stratégia, szaktudás, hogy miként kéne összerakni egy kampányt, akkor ez egy veszélyes befektetés.

Ha minimálisra akarod csökkenteni a bukás esélyeit, és kihagynád a sok éven tartó tanulást, akkor végezd el a 6 órás tanfolyamom, ahol teljesen kezdő szintről megmutatom, lépésről-lépésre, hogy miként rakd össze saját eredményes kampányaid. És erre garanciát is vállalok.

A Facebook hirdetések megtanulása, a hatékonyan történő hirdetés évek munkája. Ezidő alatt sok százezer forintot fogsz jó eséllyel fölöslegesen elégetni.

Azonban van egy rövidebb út, ahol 6 óra alatt olyan tudást kapsz, hogy jó eséllyel azonnali eredményekre tehetsz szert saját hirdetéseiddel, 2 órán belül.

Elkészítettem egy kezdőknek szóló Facebook hirdetéskezelés kurzust. Szívből javaslom, hogy vess rá egy pillantást a gombra kattintva!

Ez a tanfolyam az, amit mindenkinek(!) kötelezővé tennék, aki Facebookon hirdetni akar! Mindegy, hogy kezdő az illető, vagy hirdetett már, ez a tanfolyam nagy segítség!” – Fekete Eszter

A SZERZŐRŐL

Mózes Tamás vagyok.

Csapatommal – immár 6-an vagyunk – évek óta azon dolgozunk,
hogy a lehető legjobb eredményeket érd el Facebook hirdetéseiddel. Veled együtt gondolkodunk, napi szinten foglalkozunk a hirdetésekkel, a kommunikáció az erősségünk. Tudjuk, mire vagyunk képesek, ezért jutalékos módon is kezelünk hirdetéseket. Éves szinten több tízmilliót költünk a Facebookon.

Küldetésünk

Minden nap úgy kelünk fel, hogy közvetlenül több száz ember megélhetésére és életére vagyunk hatással. Az a célunk, hogy a lehető legtöbb mikro -és kisvállalkozónak segítsünk eljutni a következő szintre.

Ezt csináljuk

Hirdetéseket kezelünk, stratégiát alkotunk, tanácsokat adunk, oktatunk. Habár kizárólag Facebook hirdetésekre specializálódtunk, rálátunk a marketing folyamatokra és összefüggésekben gondolkodunk. Ezt tanítjuk másoknak is.

Oszd meg másokkal is:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Iratkozz fel a hírlevelemre !

A legfrissebb marketing tippek, illetve online jelenléthez köthető hasznos tanácsok, csak tőlem!

Vedd fel velem a kapcsolatot!

Legfrissebb bejegyzéseim:

További érdekes bejegyzéseim

blog

Facebook méretek 2021

Amikor posztolsz, hirdetsz Facebookon, vagy csak a csoportodnak, vagy eseményednek szeretnéd a borítóképét megváltoztatni, akkor tudnod kell, hogy milyen méreteket használj. Amennyiben túl nagyot használsz,

Elolvasom »
blog

Hogyan célozz Facebookon?

A Facebook hirdetések során elért sikereink több tényezőtől függnek, de az biztos, hogy elengedhetetlen, hogy JÓ embereket, JÓ időben, JÓ ajánlattal érjünk el.  Most arra

Elolvasom »
blog

Hol hirdess vállalkozóként?

Amikor elindítod vállalkozásod, számos nehéz döntést kell meghoznod. Legyünk őszinték, mi sem értünk mindenhez, és a netről próbálunk meg összekaparni minden információt – aztán vagy elhisszük, vagy

Elolvasom »